Ο Σύλλογος Προβολής Κισάμου "Η Γραμπούσα" σε υψόμετρο 2.453 μέτρων!!

Το απόγευμα του Σαββάτου 23 Σεπτεμβρίου ξεκινήσαμε 20 άτομα από την Κίσαμο για την προγραμματισμένη εκδρομή του Συλλόγου μας με σκοπό να ανεβούμε στην ψηλότερη κορυφή στα Λευκά Όρη.
Βραδιάζοντας και μετά από δύο στάσεις,βρεθήκαμε στην Ανώπολη Σφακίων κι αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια στη συνέχεια στρώθηκε πλούσιο τραπέζι στην ταβέρνα "Ανώπολη",της οικογένειας Γλυμενάκη.

Η Κισαμίτισσα σύζυγος και μαγείρισσα Αργυρώ Μυλωνάκη έδωσε την ψυχή της να μας υποδεχτεί και να στρώσει ντόπιους μεζέδες,σπιτικά μαγειρεμένους και το κέφι δεν άργησε να έρθει,έχοντας στην παρέα μας το λαγούτο του μικρού Στέφανου Πατεράκη και το μπουζούκι του Τάσου Μωυσιάδη.
Νωρίς το πρωί απολαύσαμε το καφέ μας,που τον συνόδευαν σφακιανές πίτες και ξεκινήσαμε την ανάβαση.Διανύσαμε 20 χιλιόμετρα με δύο αγροτικά αυτοκίνητα και ακολούθησε μια ώρα πεζοπορίας.Περνώντας μέσα από δάση με έλατα και άλλα σπάνια δέντρα φτάσαμε στο τέλος του δρόμου σε υψόμετρο 1800 μέτρα.

Εκεί ξεκινά η ανηφορική πορεία στο μονοπάτι που οδηγεί στην ψηλότερη κορυφή στις Πάχνες των Λευκών Ορέων.

Ο καιρός ιδανικός και το θέαμα  μας άφησε άφωνους.Φτάνοτας ξεδιπλώσαμε τη σημαία του Συλλόγου,βγάλαμε φωτογραφίες και δεν χορταίναμε να βλέπουμε μέρη όπως τα Θοδωρού,το Κολυμπάρι,τη Γραμπούσα,τα Μόδια,τα Εννιά Χωριά,το Φαραγγι Σαμαριάς,το λιμάνι της Παλαιόχωρας,τη Γαύδο ,τα Παξιμάδια και το Γέρο Ψηλορείτη που αποτελεί το επόμενο στόχο μας.

Απολαύσαμε τον καφέ που μας έψησε ο Νικηφόρος Πολυχρονάκης βλέποντας το μεγαλείο της φύσης και τραγουδήσαμε το ριζίτικο "ψηλό βουνό" με τις 52 κορυφές ,που ξεπερνά τα 2.000 μέτρα σχηματίζοντας τεράστιους ταμιευτήρες χιονιού εμπλουτίζοντας τον υδροφόρο ορίζοντα.

Στη συνέχεια κατηφορίσαμε παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής,όπου μετά από ένα πλούσιο τραπέζι και συζητώντας για τις εμπειρίες μας,αποχαιρετήσαμε την Ανώπολη και τους φιλόξενους κατοίκους της.

Στη συνέχεια πήγαμε στην Αράδαινα όπου γνωρίσαμε το χωριό,ήπιαμε τις τσικουδιές μας στην εντυπωσιακή γέφυρα και αργά το σούρουπο πήραμε το δρόμο της επιστροφής έχοντας αποκομίσει τις ωραιότερες εντυπώσεις απο το φυσικό περιβάλλον και τους φιλόξενους Σφακιανούς.

Δώσαμε την υπόσχεση τον επόμενο χρόνο να τους επισκεφτούμε ξανά με περισσότερη συμμετοχή ατόμων.